Butik Rikke
Administreret af:
Brammers Webshop ApS
Smedevænget 10. Dalby
4690 Haslev
Mailadresse: info@butikrikke.dk
Telefonnummer: 7060 4943
CVR-nr: 43847147
Butik Rikke modtager betaling med Dankort(DKK)/VISA-Dankort, Mastercard og Mobilepay.
Beløbet bliver først trukket på din konto, når varen afsendes.
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Vi tager ikke kortgebyrer.
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse samme dato hver måned.
Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.
Læs mere her: https://viabill.com/dk/legal/viabill/
Hos Butik Rikke kan du trygt anvende dit betalingskort. Betalingssystemet er godkendt af Nets.
Har du bestilt en forkert størrelse, eller er farven ikke som forventet, ombytter vi naturligvis varen. Alternativt kan du gå ind på webshoppen www.butikrikke.dk og lave en ny ordre, og så refunderer vi pengene for den første ordre når vi har den retur.
Der er 14 dages returret på varerne, regnet fra den dag de modtages.
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@butikrikke.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. Du kan også bruge retursedlen som du finder under dette afsnit.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelse af en del af købet:
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere af varerne retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk: Du kan ikke få fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Fri fragt gives, hvis du køber for kr. 499. Hvis din bestilling efter fortrydelse af dele af bestillingen, ikke overholder dette krav, tillægges fragt på kr. 39
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Uafhentede pakker:
Hvis ikke du henter din pakke, vil varen blive sendt retur til os. Ønsker du at fortryde, vil de faktiske returomkostninger blive modregnet det beløb du får retur.
Ønskes varen gensendt vil returomkostningerne samt omkostninger for den nye forsendelse, skulle betales af forbrugeren
Varens stand, når du sender den retur:
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet:
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. Bemærk venligst, at hvis du har betalt med Mastercard eller Visa Electron, så går der nogle ekstra dage før pengene er på kontoen, da bankerne skal bruge noget ekstra tid til at håndtere refunderingen af pengene.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Bemærk venligst, at hvis du har betalt med Mastercard eller Visa Electron, så går der nogle ekstra dage før pengene er frigivet på kontoen, da bankerne skal bruge noget ekstra tid til at håndtere refunderingen af pengene.
Omkostninger til returnering skal du selv afholde. Ved returnering sendes varen sammen med vores returseddel og kopi af købsfaktura til:
Butik Rikke
Smedevænget 10. Dalby
4690 Haslev
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse - mod aftale telefonisk eller på mail.
Send venligst ikke returvarer pr. efterkrav eller til pakkeshop – disse vil ikke blive modtaget.
Udfyld gerne den vedlagte returseddel med dine personlige oplysninger, hvilke varer du returnerer, årsag mm.
Levering
Butik Rikke tilstræber at afsende ordrer indenfor 1-2 hverdage. Hvis vi ikke kan overholde dette, vil du blive kontaktet.
Fragtpriser: Kr 39 til GLS shop og Kr 59 med GLS omdeling
Du får Gratis fragt hvis du køber for mere end 499 kroner - sendes uden omdeling med GLS.
Leveringstiden vil altid være 1-2 hverdage efter afsendelse.
Alle ordrer sendes med GLS som pakkepost. Dvs. at pakken kan følges via track & trace fra den afsendes, til den bliver leveret. Hvis du ikke er hjemme, når GLS kommer, kan pakken efterfølgende afhentes i en pakkeshop. Ved pakkens modtagelse bedes du kontrollere varerne. Er pakken og/eller indholdet beskadiget ved modtagelsen, bedes du straks kontakte Butik Rikke eller GLS, da dette letter din bevisbyrde for, at skaden ikke er sket i din varetægt.
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
Butik Rikke
Smedevænget 10. Dalby
4690 Haslev
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Alle priser er inkl. moms.
Indholdet på dette website tilhører Butik Rikke og må kun gengives ved skriftlig tilladelse fra Butik Rikke.
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Butik Rikke og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på butikrikke.dk er Brammers Webshop APS
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@butikrikke.dk
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du os på info@butikrikke.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.navneneshus.dk
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Butikrikke.dk
Smedevænget 10. Dalby
4690 Haslev
e-mail: info@butikrikke.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 22.01.2024